Krijt op tijd

“Krijt op tijd’ De lijfspreuk van Machinaal Loonbedrijf van Veldhoven dook ruim 40 jaar geleden voor het eerst op. Destijds bedacht door oprichter Koos van Veldhoven. Ter promotie van het krijt- en coatseizoen heeft het bedrijf uit De Lier de bekende kreet dit jaar nieuw leven ingeblazen. Na enige jaren een stoere krijtcampagne met model/dj Jill Kleinjan als sexy vrouwelijke loonwerker te hebben gevoerd gaf Van Veldhoven dit jaar de opdracht aan reclameburo Speax om de aloude advertentie die tientallen jaren in Vakblad voor de Bloemisterij werd geplaatst, te restylen naar een retro 2017 look, tevens naar een socialmedia en online uitvoering. Het resultaat hiervan is tijdens de krijt- en coatcampagne dagelijks te zien op socialmedia, SierteeltNet en GroentenNieuws. Daarnaast ook nog te zien in KAS Magazine en voor deze speciale aangelegenheid ook in het goede oude Vakblad voor de Bloemisterij. Op de afbeelding is de advertentie uit vroeger tijden te zien naast het nieuwe in retro style uitvoerde 2017 versie. Oude tijden herleven maar de techniek in het loonwerk is behoorlijk veranderd en vooral veiliger geworden. Van Veldhoven werkt sinds jaar en dag met de nieuwste geheel geautomatiseerde machines, toch wordt er hier en daar ook nog handmatig gekrijt. Ook het assortiment krijt- coatmiddellen is vergeleken met jaren geleden enorm uitgebreid en verbeterd. Van Veldhoven adviseert bedrijven graag bij de keuze voor bij het bedrijf en de teelt passend krijtmiddel of combinatie van middellen. Hierbij levert het bedrijf krijtmiddellen van alle bekende fabrikanten. 

Als gimmick op de ‘Krijt op Tijd’ campagne draait er op Paprika Tasty Radio een radiocommercial met de tekst: “Staat jouw kas op tijd in krijt?”, “De mijne wel!”